לתיאום תור

חוות דעת פסיכיאטרית לצבא

קיט ברירת מחדל

חוות דעת פסיכיאטרית לצבא היא שירות, שבמסגרתו אנו עורכים בדיקות לחיילים או למיועדים לשירות ביטחוני (בני 18 ומעלה) כדי לסייע להם בתקשורת עם רשויות הצבא בנוגע לקשיים הרגשיים שהם מתמודדים עימם. עם השנים השכיל הצבא להתמודד טוב יותר, הן עם תהליך הקליטה והמיון של החיילים והן מבחינת המעטפת הרגשית שהוא מעניק לאלה שמתעורר אצלם קושי נפשי תוך כדי התהליך. המגמה היא להימנע מגיוסם של אנשים שצפוי שלא יוכלו להתמודד עם קשיים או לאפשר תהליך קליטה מותאם לאלה הזקוק לכך.

עם זאת, הצבא הוא מערכת גדולה, מורכבת, שמשרתים בה אנשים שונים, עם עמדות שונות ועם רף סבלנות שונה, ואם לא די בכך, כוח האדם שמקצה צה"ל לסיוע לאותם מתגייסים מצומצם למדי. לכן אין זה מפתיע שיש צעירים הנופלים בין הכיסאות והזקוקים לחוות דעת של פסיכיאטר פרטי שיתווך את הקושי הנפשי שלהם לשלטונות הצבא.

איך מתבצע ב-Mindme התהליך של עריכת חוות דעת פסיכיאטרית לצבא? כשתפנו למשרדנו לקבוע פגישה, יש לציין שמדובר בבדיקת פסיכיאטר לצורך חוות דעת לצבא, באותה שיחת טלפון חשוב לציין את רמת הדחיפות. ככלל, כשפונים לפסיכיאטר פרטי או למכון כמו Mindme, רצוי מאוד לפנות מוקדם ככל האפשר, כדי שהצבא יוכל להגיב לחוות הדעת מבעוד מועד. משום שאם כבר נקבע מועד גיוס, לעתים הצבא מחליט להמשיך בתהליך הגיוס, ולטפל בעניין אחרי החיול, דרך פסיכיאטר היחידה. אם כבר גויסתם, התהליך הופך מסורבל יותר. תידרשו להמתין עד שתקבלו תור (במועד רחוק על פי רוב) אצל קצין בריאות הנפש של היחידה, שאיננו פסיכיאטר. גם במקרה כזה יש ערך רב לחוות דעת של פסיכיאטר פרטי, משום היא מסמנת לקב"ן את רמת הדחיפות ומסייעת בתעדוף הפנייה.
על פי רוב איננו עובדים בימי שישי, ויומן התורים שלנו מלא, אבל כשמדובר בחיילים, נעשה את מיטב יכולתנו לתת מענה. הפגישה נערכת עם פסיכיאטר פרטי מומחה, ובמהלכה הוא אוסף את מידע הרקע ושואל שאלות המסייעות באבחון מצבכם. לאחר הפגישה הוא יכתוב את חוות הדעת ובה ההמלצות הרלוונטיות, הן לטיפול והן לנסיבות הנוגעות לשירות הצבאי (בקשות לדחיית גיוס, להקלות, לשחרור מהשירות). במקרים מסוימים הוא ימליץ על המשך טיפול (תרופתי או פסיכולוגי), במסגרת הצבא או באופן פרטי במרכז Mindme

חוות דעת פסיכיאטרית לצבא
Photo by Levi Meir Clancy

קביעת תור ויצירת קשר