לתיאום תור

טיפול במשברים נפשיים קשים (טיפול יום)

קיט ברירת מחדל

משבר נפשי שלנו או של יקירינו, הקורה פתאום באמצע החיים, תמיד תופס אותנו לא מוכנים. לפעמים הוא קורה בגלל טריגרים, כמו סמים, משבר חיים סוער וכיוצא באלה. אבל לפעמים זו פשוט הגנטיקה שמרימה את הראש, ממש כמו במחלות לב או דם או עיניים. עם זאת, המשבר הפסיכיאטרי מפחיד יותר, כי השלכותיו על המתמודד ועל סביבתו חריפות יותר. חשוב לדעת שככל שאדם יקבל מענה טיפולי מהיר יותר ומדויק יותר, כך גדלים סיכוייו לצלוח אותו ולהחלים. הדרך הנכונה להתייחס למשבר כזה היא לא לטאטא אותו מתחת לשטיח, לא לחכות שהוא יחלוף מעצמו, לא להתכחש לו. לחלופין, יש להישיר מבט למצב החדש, ולדאוג לתמיכה רחבה ככל האפשר בטיפול בו. הצעד הראשון של המתמודד הוא איתור איש מקצוע מיומן שישיב על כל השאלות שמתעוררות בעקבות המשבר:

  • האם יש צורך באשפוז? אשפוז מאיים על רבים מהמתמודדים, אבל הופך מאיים פחות, כשמבינים במה מדובר ולקראת מה הולכים.
  • האם יש צורך בטיפול תרופתי? טיפול כזה ממלא בחששות ש"לא אישאר אותו אדם", ש"התפקוד שלי ייפגע", ש"תמיד אהיה תלויה בתרופות".
  • מה הם גורמי התמיכה שחייבים לשלב בחייו של המתמודד כדי שיצלח בשלום את המשבר? האם זו תמיכה משפחתית מדויקת יותר? האם עליו להפחית את הלחצים בעבודה? האם להפנות אותו להליך מיצוי זכויות מהמדינה? האם פעילות גופנית מתונה או פסק זמן מהשגרה עשויים לשפר את מצבו?

ידע הוא כוח, ומכיוון שהנפש היא מנגנון מורכב מאוד, חשוב להיכנס לאירוע כזה עם הבנה ותמיכה מרביות. ב-Mindme נשמח לעמוד לצידכם בעת משבר, וללוות אתכם גם אחריו. בואו לפגישה עם אחד מאנשי המקצוע שלנו, כדי ללמוד על האפשרויות שלפניכם. 

קביעת תור ויצירת קשר