לתיאום תור

טיפול בקטמין ובחומרים פסיכדליים

קיט ברירת מחדל

אנחנו נוהגים לומר שזו תקופה מרתקת להיות בה פסיכיאטר, ולא בכדי. לאורך השנים התקשה תחום בריאות הנפש לתת מענה למספר הפרעות עמידות, ובהן דיכאון עמיד, פוסט טראומה והתמכרויות. בעשור האחרון חוזר העולם הפסיכיאטרי לטיפול שהחלו להציע בשנות ה-60 וה-70 כמענה להפרעות אלה, באמצעות חומרים משני תודעה, פסיכדלים.  מדובר במשפחה של חומרים; נציין את הבולטים שבהם: הקטמין הוא חומר הרדמה מוכר ובדוק, המשמש לאורך עשורים בחדרי ניתוח בכלל ולטשטוש ילדים לפני פעולות כירורגיות פשוטות; ה-MDMA וה-LSD ידועים לשמצה כסמי מסיבות; האייווסקה הוא שיקוי המשמש בטקסים שמאניים במשך מאות בשנים, וכך גם פטריות ההזיה. מחקרים רבים הנערכים בשני העשורים האחרונים במיטב האוניברסיטאות ברחבי העולם מצאו שהחומרים האלה יעילים להפליא בטיפול בהפרעות פסיכיאטריות רבות, ובהן חרדה, התמכרויות והפרעות קשב וריכוז.  

אחרי שנים שבהן אסרו על הטיפול באמצעות החומרים האלה, החלו מדינות שונות להתיר את השימוש בהם כחלק מטיפול בטוח ומוסדר במרכזים רפואיים מאושרים. ועדיין הטיפול באמצעותם מתקדם עקב לצד אגודל, בכפוף למחקרים קליניים ענפים. ב-Mindme אנו עוקבים מקרוב אחר כל התפתחות, כדי שנוכל להציע לכם את הטיפול הרלוונטי ברגע שיקבל את האישורים הקליניים הנדרשים.

בעת הזו, הקטמין הוא החומר שנאספו אודותיו מרב העדויות המחקריות הנדרשות. ארגון הבריאות האמריקני, ה-FDA, אישר את הטיפול באמצעותו במצבים של דיכאון עמיד. בעקבותיו הלך משרד הבריאות הישראלי עם תרופה מאושרת שאף נכללת בסל הבריאות (משאף לאף בשם Spravato, הניתן כטיפול מספר פעמים בשבוע). במקרים אחרים ניתן להציע את הקטמין במתן הזרקה לשריר או דרך הווריד, במסגרת מותאמת, דרך פנייה לאישור התרופה במשרד הבריאות במסלול של מתן תכשיר שלא בהתוויה (29ג׳).

מנהל המרכז, ד"ר אילן וולקוב, הוא אחד הפסיכיאטרים המובילים בתחום הרפואה הפסיכדלית בישראל. הוא משתתף ומרצה בכנסים ובהכשרות בתחום בארץ ובעולם, ואתם מוזמנים לתאם עימו פגישה כדי לבחון אם טיפול מהפכני זה מתאים לכם או ליקיריכם.

קביעת תור ויצירת קשר