לתיאום תור

הפניה לטיפול בנזעי חשמל

קיט ברירת מחדל

טיפול בנזעי חשמל הוא טיפול ותיק ומוכר מאוד בתחום בריאות הנפש, בעיקר בהקשר של דיכאון עמיד, מצבים פסיכוטיים ואנשים שמצבם מקשה על מתן טיפול תרופתי (כגון קשישים, מטופלים עם אי ספיקת כליות או כבד, נשים בהיריון). זה היה ונשאר אחד הטיפולים היעילים ביותר, והיחיד המחולל למעשה נסיגה מהירה של תסמיני משבר נפשי (לפעמים אף בתוך שבועות ספורים). יש סטיגמות רבות על טיפול בנזעי חשמל, אבל מקומן האמיתי הוא בסרטים הוליוודיים ובספרי ההיסטוריה. לאורך השנים עבר הטיפול גלגולים רבים, ובתצורתו המעודכנת הוא נערך בפעולה מסודרת ונקייה, בנוכחות פסיכיאטר, רופא מרדים וצוות סיעודי מיוחד.

בדרך כלל נוהגים להתחיל בסדרה של 12 טיפולים פעמיים בשבוע, ובסיומה מעריכים את מצבכם ומחליטים בנוגע להמשך. על פי רוב יגיע המטופל מביתו, וישוחרר בתוך כשעתיים, משך ההתאוששות הנדרש, להמשך ענייניו. כן, יש כאלה הממשיכים מהטיפול ליום עבודה מלא. במהלך הטיפול מורדם המטופל בידי הרופא המרדים, מקבל תרופה מיוחדת להרפיית שרירים כדי למנוע כאב בעקבותיו, ואז ניתן גירוי חשמלי קל באזור הגולגולת (אילו הייתם מחזיקים בידיכם את האלקטרודות, לא הייתם חשים דבר…). גירוי זה מעורר פרכוס קצר, ש"מכייל" את המוח ומאפשר גם לאנשים חולים מאוד לצאת מהמשבר הנפשי. שיעורי ההצלחה של הטיפול גבוהים מאוד.

מלבד כאבי שרירים וכאבי ראש חולפים, תופעת הלוואי הרווחת ביותר שמטופלים מתלוננים עליה היא ירידה בזיכרון, אך רוב הספרות המדעית מדגישה שהפגיעה הזו קורית לאו דווקא בגלל הגירוי החשמלי או הפרכוס שבעקבותיו, אלא בגלל חומרי ההרדמה וההשפעה הרעילה של הדיכאון על המוח. חשוב לזכור שאין טיפול החף מתופעות לוואי, אך גם אין אדם המקבל טיפולים אלה, כשהוא בריא. לכן אף שהמרכז שלנו אינו מציע טיפולים בנזעי חשמל, כשלתחושתנו זה המענה הנכון לכם, אנחנו מסבירים, מעמיקים, עונים על שאלות ומפנים אתכם לאחת המסגרות הייעודיות לטיפול.

קביעת תור ויצירת קשר