לתיאום תור

חוות דעת פסיכיאטרית לבית משפט

קיט ברירת מחדל

חוות דעת פסיכיאטרית לבית המשפט נדרשת, כאשר אדם ניצב לפני הליך פלילי או לפני תביעה אזרחית, ויש צורך לבחון את העניינים האלה:

1) כשירותו של אדם להבין הליכי משפט ולעמוד מול בית המשפט;
2) כשירותו של אדם בעת ביצוע עבירה – אם יכולת השיפוט ובוחן המציאות של נתבע היו תקינים בעת ביצוע העבירה;
3) הצורך להוכיח שהוסב לאדם נזק נפשי, בעקבות פגיעה בו של אדם או גוף כלשהו, ולאפשר לו למצות את הדין ולקבל פיצויים.

חוות דעת כאלה נעשות גם בידי פסיכיאטר פרטי וגם בידי פסיכיאטר מטעם המדינה. אבל כשאדם נשלח להסתכלות פסיכיאטרית מטעם המדינה (במסגרת אשפוז פסיכיאטרי במחלקות ייעודיות או באמצעות ריאיון עם פסיכיאטר בביקור במרפאה), גם אז יש ערך רב לחוות דעת פסיכיאטרית משפטית של פסיכיאטר פרטי שיציג זווית מקצועית אחרת, נינוחה יותר, של מצבו הנפשי של הנבדק.

פסיכיאטר משפטי – האם יש דבר כזה?

למרות הדעה הציבורית הרווחת, אין הסמכה מיוחדת שהופכת פסיכיאטר לפסיכיאטר משפטי, וכל פסיכיאטר רשאי לתת לבית המשפט את חוות דעתו הפסיכיאטרית כפסיכיאטר מומחה.

חוות דעת פסיכיאטרית לבית המשפט מחיר | עלות חוות דעת פסיכיאטרית לבית המשפט

כשפונים לפסיכיאטר פרטי לצורך חוות דעת פסיכיאטרית לבית המשפט, יש לקחת בחשבון את איכות השירות ולהבין שבהקשר הזה עלות השירות משקפת פעמים רבות את האיכות ואת רמת המומחיות; מחיר חוות דעת פסיכיאטרית לבית משפט נע בין 4,000 ש"ח ל-15,000. רמת הקשב של פסיכיאטר מנוסה שומרת ששום פרט רלוונטי לא יחמוק מתחת לרדאר. הוא יודע להציג את טיעוניו בצורה מנומקת ומשכנעת, מה שדורש כישרון כתיבה לא מבוטל, ובהופעתו מטעם הלקוח בבית המשפט, הוא יהיה חד ורהוט ויכול לגבור בטיעוניו על טיעוני הפסיכיאטר שיציג הצד שכנגד.

ד"ר אילן וולקוב, פסיכיאטר מומחה, מנהל מרכז MindMe לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, מכיר היטב את מערכת המשפט. בעבר שירת כחבר בהרכב שיפוטי בבית משפט השלום, בוועדות הערער, וסייע בכתיבת פסקי דין. כך רכש מומחיות בכתיבת חוות דעת פסיכיאטריות לבתי המשפט.

יש לציין שככלל מעדיפים במרכז MindMe לשמור על ניטרליות. בדרך כלל אנחנו כותבים חוות דעת פסיכיאטרית בהזמנת בית המשפט, הפונה אלינו ישירות, ולא בהזמנת באי כוחם של אחד הצדדים המיוצגים בדין. לכן על פי רוב נעדיף להפנותכם לפסיכיאטרים מומלצים, שחלק מעיסוקם הוא כתיבת חוות דעת פרטיות. עם זאת, אם אתם רואים חשיבות עקרונית בעריכת חוות הדעת הפסיכיאטרית שלכם בידי MindMe, נבקש שעורך דינכם יפנה אלינו וימציא לידינו את החומר המשפטי הרלוונטי, כדי שנוכל להעמיק ולתת לכם מענה מקיף ומדויק. לשם כך מעמיד המרכז צוות מיומן שעבר הכשרה מיוחדת בייצוג מצוקתם של מטופלים בפני גורמי המשפט.

קביעת תור ויצירת קשר