לתיאום תור

חוות דעת פסיכיאטרית

קיט ברירת מחדל

חוות דעת פסיכיאטרית נערכת בידי פסיכיאטר מומחה, בין בהזמנת אדם פרטי המתדיין עם גורם רשמי ובין בהזמנת גורם רשמי המבקש לעמוד על מצבו הנפשי של אדם כלשהו. חוות הדעת מותאמת לגורם שהיא מופנית אליו, כגון בית המשפט, שלטונות הצבא, המוסד לביטוח לאומי.
חוות דעת פסיכיאטרית לוקחת בחשבון הן מידע אובייקטיבי (התנהגויות נצפות, קריטריונים לאבחון) והן מידע סובייקטיבי (חוויות, רגשות, מחשבות של הנבדק). היא מבוססת בדרך כלל על הערכה מקיפה של התסמינים, ההיסטוריה הרפואית של הנבדק (מחלות עבר, טיפולים רפואיים שעבר, תרופות שהוא נוטל, רקע משפחתי וסוציאלי), התנהגויותיו וגורמים רלוונטיים אחרים.
לצורך חוות הדעת עורך פסיכיאטר מומחה בדיקה מקצועית על פי העקרונות המקובלים של הערכת סטטוס נפשי בבדיקה פסיכיאטרית ובכללם הערכת הופעתו החיצונית של הנבדק, התנהגותו, תפקודיו הקוגניטיביים, איכות התקשורת ושיתוף הפעולה שלו עם הסביבה. במידת הצורך נערכות בדיקות משלימות רלוונטיות אחרות.
אם חוות הדעת נדרשת עקב מקרה מסוים, יתוארו בה נסיבות המקרה והאירועים שקרו בעקבותיו. התיאור יתבסס על מקורות מידע רלוונטיים ועל דבריו של הנבדק.
חוות דעת פסיכיאטרית איכותית מצריכה שיתוף פעולה בין איש המקצוע לבין הנבדק. לכן חשוב שהוא ישתתף באופן פעיל, ישתף מידע רלוונטי, יספר על חששותיו ויבהיר מה מטרותיו.
חוות דעת פסיכיאטרית מוגנת בחיסיון רופא-מטופל. לכן לפני שאנחנו ניגשים להכנת חוות הדעת, אנחנו מסבירים לנבדק שכל מה שנמצא ונמסר לנו במהלך הבדיקה עשוי להופיע בנוסח שיועבר לנמען הדן בעניינו.
כשזקוקים לחוות דעת פסיכיאטרית, חשוב מאוד למצוא פסיכיאטר פרטי מומחה, שבקיא היטב בכל הפרטים הקטנים, שרמת הקשב שלו היא כזאת ששום פרט רלוונטי לא חומק מעיניו, שיודע להציג את הדברים בצורה מנומקת ובהירה, קלה לקריאה ולעיכול.

במיינדמי (MindMe) עורך צוות הפסיכיאטרים חוות דעת פסיכיאטריות לבתי משפט, חוות דעת פסיכיאטריות לביטוח לאומי וחוות דעת פסיכיאטריות לצבא. לפרטים חייגו 03-6511229 או מלאו ושלחו פרטים בטופס בתחתית העמוד.

קביעת תור ויצירת קשר